“Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği” revize edilerek 31/12/2016 tarih ve 29935 sayılı Resmi Gazetenin 3. Mükerrer sayısında yayımlanarak yürürlüğe girmiş bulunmaktadır. İlgili yönetmelik gereğince;
Öğretim elemanlarının akademik teşvik başvuruları, kadrolarının bulunduğu bölüm, anabilim dalı veya anasanat dalı bünyesinde oluşturulacak olan Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonuna yapılacaktır. Başvurular bu komisyon tarafından değerlendirilip, hazırladıkları raporlar dekanlık veya müdürlük aracılığıyla Rektörlük bünyesinde kurulan Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonuna iletilecektir. İlgili komisyon raporları değerlendirerek sonuçları ilan edecek ve sonuçlara itirazlar da bu komisyona yapılacaktır. Çalışma alanları kadrosunun bulunduğu bölüm/anabilim veya anasanat dalı dışında olanlar ise Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu Başkanlığından alacağı uygunluk yazısı ile alanlarına uygun olan bölüm/anabilim veya anasanat dalındaki birim komisyonuna başvuru yapabilecektir.
Teşvik başvuruları ve değerlendirme süreçleri Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu tarafından belirlenen usul ve ilkelere uygun olarak gerçekleştirilecektir. Bu kapsamda üniversitemizde akademik teşvik ödeneği başvuru, değerlendirme ve sonuçlandırma süreçleri bu amaçla hazırlanan sistem üzerinden tümüyle elektronik ortamda yürütülecektir.
Bu amaçla hazırlanan ve
http://erciyes.bilimseltesvik.com/ adresinden kullanıma sunulan Akademik Teşvik Ödeneği Süreç Yönetimi Sistemine (ATÖSİS) girişler, Üniversitemiz AVESİS ve BAPSIS sistemlerinde tanımlı kullanıcı bilgileriniz ile gerçekleştirilecek olup, açıklayıcı bilgiler ve gerekli formlar sistemdeki Yardımcı Bilgiler/Formlar menüsü altında verilmiştir.
Araştırmacıların başvuruda kullanacakları faaliyetlerini YÖKSİS Sistemine işlemeleri mevzuat gereğince zorunludur. Mükerrer bilgi girişi yapılmaması için ATÖSİS üzerinden yapılacak başvurularda, araştırmacıların YÖKSİS’e girdikleri faaliyetleri görebilmeleri ve seçerek başvurularına ekleyebilmelerine imkan sağlanmıştır. Her bir faaliyet için kanıtlayıcı belgelerin de sisteme yüklenmesi suretiyle başvurular tamamlanabilecektir. AVESİS’e WOS servisleri kullanılarak eklenen makaleler ve teşvik kapsamına giren BAP Destekli projeler üniversitemizde kullanılan sistemlerden doğrulanabilecek ve ayrıca bir kanıtlayıcı belge talep edilmeyecektir. Konuyla ilgili detaylı bilgiler Uygulama Usul ve İlkeleri dokümanı ve sistemde verilen bilgilendirme dokümanlarında verilmiştir.
Uygulama ilkeleri ve ATÖSİS’ in kullanımına yönelik olarak aşağıda belirtilen tarihte araştırmacılara yönelik bilgilendirme toplantısı gerçekleştirilecektir.
Tarih : 09 Ocak 2017
Saat : 13:00
Yer : Turizm Fakültesi Konferans Salonu
Akademik Teşvik Ödeneği YönetmeliğiAkademik Teşvik Ödeneği Uygulama Usul ve İlkeleri